Od 20-tých let minulého století do souèasnosti
Firma Premier drums má dlouhou a hrdou historii sahající až do roku 1922, kdy bubeník Albert Della Porta spojil své síly s renomovaným anglickým stavitelem bubnù Georgem Smithem. Spoleènost byla založena a otevøeli svou první továrnu na Berwick Street v Londýnì. Zpoèátku neoznaèovali své nástroje a vyrábìli nástroje pro jiné spoleènosti (zejména John E. Dallas pod znaèkou „Jedson“). Firmì se daøilo a sílila, pøidal se bratr Delly Porty Freda, který zaèal pracovat jako manažer prodeje a nyní už pod znaèkou Premier zaèali vyrábìt své vlastní bicí sady sestávající se hlavnì z basového bubnu, snare, stojan pro èinely èinely a nìkdy pøidali i woodblock a malý tom. V rozvoji hrále velkou roli i tympány, protože byly prodávány do nìmých kin, aby mohly být použity pro zvukové efekty. Bohužel tento trh se zavedením mluvících obrázkù rychle poklesl, ale to nezastavilo rùst spoleènosti. Ve tøicátých letech vyrábìli nejen bicí, ale i klarinety, dechové nástroje a dokonce i kytaru s masivním tìlem zvanou „Premier Vox“, která byla dodávána se zesilovaèem.
Výroba této plejády nových nástrojù byla umožnìna provozem dvou továren, které se nacházely v Park Royal v západním Londýnì. Bìhem tohoto období se objevilo mnoho prvních podporovatelù zanèky Premier Drums. V té dobì známé bubenícké „esa“ Ray Ellington, Max Abrams, George Fierstone a Max Bacon propagovali nástroje v katalozích Premier, kde bylo hrdì deklarováno že „9 z 10 hvìzd hraje Premier“.
Premiér drums ve 40 - 50 letech: váleèné povinnosti a pováleèná výroba
pøesto, že firma do roku 1940 významnì prosperovala, mìla druhá svìtová válka obrovský dopad na spoleènost a to hned nìkolika zpùsoby. Továrna v západním Londýnì byla nacisty bombardována. Vybombardované sídlo firmy pro firmu znamenalo, že se museli pøestìhovat do tøí malých továren ve Wigstonu, jižnì od Leicesteru v anglickém støedohoøích. I pøesto, že v té dobì vyrábìl bubny pro britskou armádu vláda naøídila, aby se nové továrny používaly k výrobì míøidel a dalších souèástí pro radarová zaøízení, èímž se do konce války úèinnì zastavila výroba hudebního vybavení.
Pováleèný americký vliv však v této dobì znamenal výrazný rozmach pováleèné kultury a pøišla doba „velkých kapel“, která dosáhla vrcholu v 50. letech. V tomto období došlo i k rychlému pokroku ve vývoji vybavení pro hudebníky. Nejvýznamnìjší možná byla evoluce od „konzolových“ nebo „trapových“ souprav k pøehlednìjšímu uspoøádání bicí soupravy, tak jak ji známe dnes.
Produkty, jako je pedál BD, èinely Zyn, chromový hardware, stojany HI HAT byly v té dobì extrémnì inovativní a pomohly legendárním hráèùm jako Ray Ellington, Eric Delaney, Tony Crombie a Norman Burns se stát známými jmény v Británii.
Kolem roku 1958 se spoleènost Premier stala jednou z prvních spoleèností, které vyrábìly vlastní plastové blány. Blány Premier Everplay byly vyrábìny z Melanexu a byly mechanicky zalisovány do hliníkové obruèe. Od té doby pokraèovali ve výrobì blan, aby udrželi krok s hudebním vývojem a typy blan jako Premier Powerplay a Premier TwinSkin byly velmi žádané a populární.
Premier Drums byl v 60 -70-tých letech: Rock 'n' Roll Ambassadors a zejména Keith Moon hrající na Premier v mega kapele The Who. V dobì „beat boomu“ v 60. letech vyrábìl Premier širokou škálu bicích souprav v rùzných povrchovkách a konfiguracích, proto byl nesmírnì populární a to nejen díky elegantnímu a jednoduchému nastavení, ale také kvùli legendárním hráèùm, kteøí je podporovali.
Premier byl v popøedí rock'n'rollové revoluce v Británii. Na jejich nástroje hráli Keith Moon (The Who), Bobby Elliot (The Hollies) a dokonce i Ringo Starr (The Beatles), ale nebylo to jen v Británii, kde byl Premier populární, protože mnoho amerických bubeníkù Be-bopu jako Art Blakely, Kenny Clarke a Philly Joe Jones se také rozhodli hrát na svìtovì proslulou znaèku bicích. Významnou novinkou té doby byl dnes legendární snare n Premier 2000, který byl uveden na trh v roce 1966.
Sedmdesátá léta pøinesla další expanzi znaèky Premier a s novou továrnou v Leicesteru byly možné další radikální inovace jako nový korpus „shell-in-a-shell“, který navrhl stavitel bubnù Alan Gilby, nástroje vyrobené z tìchto korpusù vyhovoivaly širokému spektru žánrù, od klasického jazzového tria po stadionový rock.
Premier Rezonator
další rozšíøení povìdomí o znaèce pøinesl nový styl, který mìl významný vliv na image a branding Premier. Punk rock explodoval na britskou hudební scénu a pøinesl s sebou spoustu nacionalistické hrdosti, to v praxi znamenalo, že se mnozi hudebníci rozhodli hrát na nástroje vyrobené v jejich domovské zemi a v dùsledku toho se s nimi Premier silnì propojil.
Paul Cook (The Sex Pistols), Rocky Rhythm (Revillos) a Rat Scabies (The Damned) byli jedni z prvních, kteøí si na scénì osvojili bubny Premier. Jak se žánr rozšíøovall do podžánrù jako „New Wave“ a „The Mods“, rozšíøil se s ními i Premier. Clem Burke (Blondie), John Maher (The Buzzcocks), Paul Thompson (Roxy Music), Rick Buckler (The Jam) a Billy Docherty (The Undertones) hráli prominentní role v reklamách na bubny Premier. Pøipojili se k zavedeným stadiónovým rockerùm, jako Phil Collins (Genesis) a John Coghlan (Status Quo), aby se stali tváøemi spoleènosti a pomáhali vývoji a rùstu znaèky Premier na zcela nové úrovni.
Premier v 80-tých letech: Inovace a zase inovace
V 80-tých letech 20. století Premier skuteènì tìží ze svého obrovského dosahu do všemožných hudebních žánrù té doby. Carl Palmer (Asia), Charlie Morgan (Elton John) a John Keeble (Spandau Ballet)jsou jen nìkteøí z nových tváøí reprezentující Premier. Pro Premier to bylo neuvìøitelnì produktivní období, pokud jde o bubnové inovace, vytváøeli soupravy pro bubeníky každého myslitelného stylu bez ohledu na to, jaký jste byl bubeník, soupravy Premier Elite, Resonator, Soundwave a Club vaše kvality rozhodnì pokryly. Byly také rozšíøeny hardwarové øady, aby splòovaly požadavky moderních stylù hraní. Hardwarová øada "Lokfast" zùstala pro jazzové bubeníky standardem, nová øada Trilock a pedál basového bubnu 252 (který používal kompresní pružinu podobnou Trick Pro 1-V ) nabídl robustnìjší a odolnìjší variantu pro rockové hráèe.
Osmdesátá léta byla také obdobím revoluce pro bubnování amatérských hráèù, kterým Premier uvedl na trh „cenovì výhodné“ soupravy øad APK a XPK. Toto vybavení bylo pro bìžného spotøebitele mnohem dostupnìjší, ale neobìtovala se zavedená kvality bicích Premier.
Tato dekáda pøinesla elektronickou hudbu, které se dostala do popøedí napøíè mnoha rùznými žánry, proto se použití elektronických bicích sad a padù stalo docela bìžným a pro Premier to znamenalo vytvoøení elektronické sady Premier PowerPack.
I pøesto, že se znaèka Premier nadále objevovala mezi tìmi nejvýznamìjšími a byla nositelkou øady inovací, dostihly ji finanèní potíže. V roce 1984 byla na firmu uvalena nucené správa a spoleènost byla zachránìna konsorciem vedeným Skotskou královskou bankou. V roce 1987 se Premier spojil s Yamahou na dobu pìti let, toto spojení trvalo až do roku 1992, kldy se firma z tohoto spojení vykoupila.
Premier Drums v 90-tých letech a po roce 2000
V 90-tých letech se zrodily dvì mimoøádnì populární nové øady bicích souprav - Premier Signia a Genista. Sady Signia jsou známé svým nízkým a teplým zvukem, díky tenkým javorovým korpusùm s masivními zpevòujícími prstenci, øada Premier Genista produkuje jasnìjší a výraznìjší tón z bøezových mušlí bez prstenù. Tyto soupravy se ukázaly jako nadèasové a jsou žádané dodnes.
V roce 1997 oslavovala znaèka Premier 75 výroèí vzniku a pøipravila speciální bicí soupravy, kterými poctila nìkteré z nejvìtších britských bubeníkù své doby, tváøemi firmy v 90 tých letech byli Nicko McBrain (Iron Maiden) a Philip Selway (Radiohead) a v USA pak plul pod vlajkou Premier Brad Bradk (Rage Against The Machine).
S novým tisíciletí pøišla asi nejvìtší modernizace bubnových produktù Premier od 80-tých let. Sériemi Modern Classic, Cabria a Artist pøinesly dostupnost a spolehlivý výkon. Mezi reprezentanty znaèky se obkevili dalí významní hráèi té doby jako Donovan Hepburn (Take That), Chris Sharrock (Oasis + Robbie Williams), Steve Barney (Annie Lennox) a Matt Helders (Arctic Monkeys)
Premier v souhrnu zajisté ovlivnil dosavadní vývoj a inovace v modernizací bicí soupravy, jen namátko pøipomeòme prùbìžné mušle, kdy se napìtí ladicích šroubù rozloží rovnomìrnì na korpus, Premier je je rozhodnì jedním z hlavních vývojáøù moderní HI HAT, stejnì jako trojnohá bubenické stolièka se sedlovým sedákem a mnoho dalších drobností, které postupem èasu modernizovaly bicí soupravu. Od skromných bezejmenných zaèátkù spolupráci mezi bubeníkem a stavitelem bicích se Premier propracoval v jednu z nejznámìjších perkusních spoleèností na svìtì. Navzdory historii s finanèními obtížnými obdobími se zdá být jisté, že tato kombinace tradice a pokroku bude i nadále sloužit bubnovému prùmyslu po mnoho dalších let. Poskládal Ivo Honajzer
Vyrábìné série: APK/XPK series, Elite Series (1970s),Resonator Series, Soundwave Series (1970s & 1980s), Black Shadow (unikátní bubny ze serie Resonátor ve speciální lakované povrchové úpravì), Projector Series, Signia Series, Signia Marquis Series, Genista (v 90-tých letech jen bøíza), Gen X (4ply maple/2ply birch), Artist Series, Series Elite (Maple/Birch/Gen-X Hybrid), One series drums – jedineèné soupravy pojmenované po britských mìstech a zajímavých místech), Modern Classic drums, Club (pokraèování øady Olympic z r.1979), Olympic by Premier (1937-1979, 1991-do souèasnosti),Royale
Snare bubínky: 2000 Snare, Royal Ace Snare, Carmine Appice Signature Snare, Project One Snare, 2003 Snare, 2005 Snare, Heavy Rock Nine 14x9", Brass Snare, Modern Classic Snares, XC Series (souèást výroèní sad k 90 ti rokùm firmy), B.E.A.S.T. Snare