| Mìna / EUR | Košík 0

O mnì

DC-Custom drums - tato znaèka vznikala postupným a mnohaletým vývojem jednoho èlovìka, který mìl, má a snad i bude mít bubny prostì rád. Moje náklonost k bubnùm trvá v podstatì celý mùj život, od chvíle kdy jsem jako okresní muzikant brázdil se svou bicí soupravou Amati místní sály, sokolovny, fotbalová høištì i lesní amfiteátry. Zmìnou politického systému nastalo období, kdy se s rozvojem internetu podaøilo získávat informace, které nám byly po mnoho let odpírány. Mùj podvìdomý zájem o vše kolem bubnù vyústil v osobní rebélii a já se pokusil opravit, repasovat bicí soupravu znaèky Amati s naivní pøedstavou toho, že nástroj bude nejen hezký, ale bude taky hrát. Dnes už vím, že to byla zhola zbyteèná práce, nástroj to byl sice docela pìkný, ale prostì nehrál ! (AMATI

Nicménì byl to právì právì ten moment, který mì nastartoval a kdy jsem se (aniž bych tušil do èeho jdu) rozhodl, že tomu pøijdu na kloub, a že se chci dovìdìt proè nìkteré bubny hrají a jiné ne.

Zaèal kolotoè pokusù, omylù, repasí bubnù, které se mi podaøilo nìkde sehnat. (napø. 1.Amati) Dále následovalo období kdy jsem si ty "staré krámy" zaèal shánìt sám, což nebylo vždy snadné. Ale napø. v sousedním Polsku se dalo leccos sehnat, a tak postupnì vznikla má náklonost k americkým bubnùm. Nepøehlednutelný fakt jejich úspìšnosti v mìøítku svìtových kapel a nahrávek byla drtivý. Zaèal jsem objevovat znaèky jako Slingerland,Gretsch, anglický Hayman a samozøejmì legendu Ludwig, která mìla a stále má v historii bicích nástrojù výjimeèné postavení. Postupem let mi všechny tyto znaèky prošly rukama a já jsem je bez báznì a svìdomí brousil, hobloval, øezal, tmelil, lepil, leštil, moøil, voskoval, lakoval a vracel je tak zpìt do života. 

Byla to krásná doba, kdy jsem pár vìcí pochopil, ale odpovìï na prvotní otázku (proè nìkteré bubny hrají a jiné ne?) jsem stále nemìl. Postupem èasu mì logicky zaèaly zajímat i moderní souèasné nástroje. Abych se k nim vùbec dostal, zaèal jsem opìt shánìt levné, mnohdy provozem velmi poškozené nástroje, které jsem postupnì opìt opravil, vyzkoušel a šel dál. Tak léty mi prošly dílnou i rukama témìø všechny svìtové hi endové nástroje znaèek Yamaha, Gretsch, Pearl, Drum Worshop a další. (nìkteré jsou zdokumentovány i v sekci sekci "OPRAVENO" )

Jak už to tak v životì bývá, následoval další logický stupeò, pokusit se sestavit vlastní nástroj, pod vlastní znaèkou. Nebylo to sice "boh vie èo" , ale první DC-Custom drums vypadaly takto. Nicménì nástroj krásnì hrál a byl pro mì impulsem i motivací k tomu abych vyrobil další nástroj, který už bude disponovat parametry opravdového "Custom shopu". (v sekci "VYROBENO")

A opìt jsem hledal novou cestu: jaké korpusy, jaký hardware, jak vyøešit to èi ono ? Šlo to pomalu, ale šlo. Korpusy jsem zvolil snad ty nejlepší od americké firmy Keller Shell, ale nebránil jsem se i jiným výrobcùm jako napø. italským CVL, anglickým TeeDrums, èi americkým DaVille a Vaughncraft.

S bubnovým hardwarem to už byl vìtší problém, protože dostat se ke kvalitnímu a "volnému" (rozumìj, každá firma má svùj bubnový hw a je pro ni charakteristický) hardware nebylo a není snadné, protože témìø jediný výrobce sídlí na Tchaj-wanu a "minimum order" velmi provìtral mou kapsu. Nicménì podaøilo se a tak nastala éra bubnù pìtivrstvých, šestitivrstvých, osmivrstvých se zpevòujícími prstenci i bez. Celý ten kolotoè technologických operací na jehož konci byly soupravy, probíhá v malé dílnièce v suterénu svého domu, kde je vyrábím a kompletuji. Každá zakázková výroba je tak podmínìna tím, co mám v aktuálním èase ve svém skladu k dispozici, jaké korpusy a jaký hardware. Pokud mám vše potøebné skladem, rád vyhovím a soupravu, èi snare vyrobím v pøijatelném termínu. Pakliže ovšem nìco chybí, bývá to vìtšinou problém, protože døevo z USA nebo železo z Tchaj-wanu neseženu za pár dní, to prostì není možné. Díky za podporu. Ivo Honajzer 

V roce 2011 jsem zorganizoval 1. Èesko/Slovenský bubenický festival, jak to dopadlo ? Více zde.

V roce 2016 jsem prošel èlánkem periodika MUZIKUS