| Měna / EUR | Košík 0

_R_73. DC-Custom drums, Tribute To Amati, BD22, T12, FT16, SD14

Obj. č.: R_73

NA DOTAZ

SKLADEM 0ks

Popis

DC-Custom Drums - "Tribute To Amati"-  dovolte abych vám představil první ze tří zcela vyjímečných souprav Tribute To Amati, jedná se o naprostý originál, který prostě nikde jinde nekoupíte. S projektem Tribute To Amati jsem začal už někdy v roce 2019, kdy byla Anglie ještě členem EU, tuto informaci uvádím proto, že pokud jsem chtěl postavit soupravy s moderními rozměry, musel jsem se rozhodnout jaké korpusy na tyto soupravy použiju. Pokud jsem chtěl dodržet alespoň základní podobnost s výrobky Amati Kraslice musely to být tenkostěnné korpusy se zpevňujícími prstenci. Asi by nebyl problém si takové korpusy nechat vyrobit (až na ty masivní prstence), ale chtěl jsem aby byly ročníkově podobné. Z toho zadání mi vyšly jednoznačně staré korpusy firmy Premier, které jsou konstrukčně podobné. Plášť je z březové překlížky, která je vyztužena prstenci z masivního buku. Naplánoval jsem si projety, nakoupil odpovídající bubny a pustil se do práce. Nikdy bych si nemyslel, kolik práce to dá, než se nástroj probojoval do podoby, kterou vidíte na fotografiích. Už mám za sebou velké množství prací jak na soupravách nových, tak na tzv. repasích, ale musím konstatovat, že na žádné z nich nebylo práce jako tady. Předvším bylo nutné opravit korpusy, ty byly podobně jako všechny staré bubny rozlepené, jen tady to bylo horší v tom, že byly rozlepené všechny a to hodně. (dnes už dobře vím, že korpus, který není pevný ztrácí na rezonanci, to nemluvím o tom, že třeba drnčí, to je pak práce převeliká, najít místo, které to způsobuje a opravit ho) Zkrátím to, korpusy jsem zpevnil, dolepil, obrousil a srovnal do roviny, poté šly do lakovny, kde dostaly tento nádherný černo/červený spárkl. Po návratu z lakovny, opět broušení interiéru, broušení hran a nakonec 4x kanubský vosk. (kanubský vosk nevylepšuje zvuk, jen se s nim dobře pracuje) Pak jsem musel dát dokupy hardware Amati, který jsem nakoupil, rozebral, naleštil, vyměmil závitové vložky za klasické 7/32. K tomu pak zajistit výrobu pryžových, ale i dřevěných podložek, abych vyrovnal odchylky průměrů korpusů, ale i nízkou konstrukční výšku samotných mušlí Amati. Hotové korpusy, které měly veškeré historické otvory zatmelené jsem znovu vrtal způsobem uložení mušlí "of set" tedy střídavě, kdy je vrchní řada posunuta proti spodní řadě, což je zejména u snare pěkná pakárna. Ostatní hardware soupravy je většinou z nové produkce, zejména obruče jsou zcela nové 3 x ohýbané o síle 2,3mm, velkou vzácností jsou obruče basového bubnu, které jsou z masivního buku s lakovaným inlayem, moderní nohy basového bubnu, kolébka pro uchycení TT 12", kde jsem na tomu samotném použil skvělý úchyt americké firmy Inde, který je posuvný ve svislé ose a v případě, že je rezonance tomu podobná jeho úchytu, lze buben posunout a vyhnout se tak nežádoucímu omezení rezonance bubnu. (n astejném pricipu funguje např. Yamaha Y.E.S.S.) Loga jsou speciální se zvýrazněním Tribute To Amati. Veškeré blány na soupravě jsou profesionální REMO Emperor Coated a na BD Evans EQ4 na hrací straně a Evans Calftone. Závěrem, tyto soupravy nemají jinou ambici, než ukázat, že se i u nás daly ve své době vyrábět pěkné a kvalitní soupravy. Tato souprava nejenom, že vypadá hezky, ale i hraje.

několik fotek z dílny, lakovna

TT 12"

TT 12" hrana

FTT 16"

FTT 16" hrana

BD 22"

SD 14" má dýhované zpevňující javorové prstence

Parametry

Parametr 1 birch
Parametr 2 dřevěné
Parametr 3 s BD 22"
T.T. 12"x 8"
F.T.T. 16"x 16"
B.D. 22"x 14"
S.D. 14"x 6,5"